09/12/2024

Arhive: Proiecte

Proiecte publice website

SESAR

Managementul separării spațiale

SAFEST

Dezvoltarea unei componente AFTU

COLOSSUS

Dezvoltare sistem colaborativ de explorare a sistemelor de produse, servicii și modele de afaceri din aviație.

BraceMY

Îmbunătățirea capacităților de cercetare ale Centrului Român de Microfizică în Cloud

SALTO

INCAS – Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” din România este implicat în proiectul SALTO care va accelera realizarea primei rachete reutilizabile din Europa.

HE-ART

Multi-MW Hybrid-Electric Propulsion System for Regional Aircraft.

CEARES

CEARES - Central European Aeronautical RESearch initiative

REStARTS

Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.

PERSEUS

Promoting excellence and recognition seal of European aerospace Universities.

RoRCraft

Aeronavele (uneori denumite aeronave cu aripi rotative) sunt aeronave care utilizează portanța generată de rotoare - acestea sunt ansambluri cuprinzând mai multe pale de rotor care se rotesc în jurul unui catarg. Aeronavele au, în general, unul sau mai multe rotoare pentru a asigura portanța pe parcursul întregului zbor și, în timp ce un elicopter este un tip de aeronavă, nu toate helicopterele sunt elicoptere.

Programul CAPPADOCIA

Consorțiul CAPPADOCIA, compus din zece parteneri, reunește toate competențele și rolurile necesare pentru succesul proiectului CAPPADOCIA.

ASSESS

In the last years, the worldwide impact of global change lead to the development of new and more precise Earth observation programme, able to provide accurate and timely information for improving the management of the environment.

UAVino

Obiectivul principal este proiectarea, realizarea și testarea prototipului unui UAS (Sistem de Aeronave Fără Pilot) inovator de nivel TRL 8 (sistem complet, certificat prin teste și demonstrații care va fi utilizat de beneficiarul proiectului în aplicații specifice securității naționale).

SST

INCAS a inițiat o metodologie originală care poate fi implementată în suflerii (de exemplu Sufleria Trisonică) și care poate fi adaptată pentru sufleriile industriale mari (de exemplu, NASA, TsAGI). Cu toate acestea, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a stabili o bază științifică credibilă pentru proiectarea aeronavelor supersonice cu brațe sonice joase și pentru a dezvolta instrumente de evaluare experimentală îmbunătățite în mediul relevant (TRL > 6).

CONS-TD

Proiectul își propune să dezvolte unele contribuții la teoria ecuațiilor diferențiale întârziate (DDE) și a sistemelor comutate prin dezvoltarea, în principal, a condițiilor necesare și suficiente pentru stabilitatea punctelor de echilibru și reducerea caracterului conservativ al condițiilor suficiente date de utilizarea mai multor funcționale Lyapunov-Krasovskii.

KEDIMA

Avioanele comerciale și sectorul aviatic în general se confruntă în zbor cu apariția turbulențelor, ceea ce impune modificări ale traiectoriei pentru a evita pe cât posibil pericolul, atât pentru aeronave cât și pentru pasageri.

PLASTMATUAV

Materiale termoplastice armate, ușoare, pentru aplicații de încapsulare termoformată în vid. în vehicule aeriene fără pilot - PLASMATUAV. Obiectivul proiectului este dezvoltarea unei soluții simple, durabile si rezistente, bazate pe materiale termoformabile, procesate prin intermediul unei tehnologii facile, având costuri scăzute.

IMOTHEP

Programul IMOTHEP este realizat de un important consorțiu multidisciplinar, format din parteneri europeni și internaționali și va fi ulterior oferit întregii comunități aviatice europene pentru a elabora foaia de parcurs privind trecerea la tehnologia HEP.

CAART

Construcția, dezvoltarea și operaționalizarea infrastructurii de cercetare inovare–instruire destinate realizării de studii avansate atmosferice și de observare a suprafeței terestre.

Technologies for Green aviation – TGA

Proiectul susţine creşterea capacității de cercetare-dezvoltare aplicativă prin dezvoltarea unui centru de tehnologii avansate pentru industria aerospaţială bazat pe principiile Industry 4.0, ca o componentă de bază a infrastructurii unice de cercetare a I.N.C.A.S., concomitent cu asigurarea mediului de valorificare a potenţialului inovativ asociat dezvoltărilor tehnologice de tip «Green» în Domeniul Aerospaţial.

Arhivă proiecte Nucleu

Cercetări avansate pentru creșterea competitivității și capacității de concepție, analiză și expertiză specifică în domeniul aerospațial.

SOL-2020-2

În contextul luptei împotriva pandemiei COVID-19, tendința de utilizare a sistemelor autonome de tip UAS este natural, întrucât acestea permit intervenția operatorilor umani de la distanță în zonele de risc, fără a pune în pericol echipele operaționale de la sol.

MOBBE

Proiect: Model Computational pentru Predictia Emisiilor de "Biomass Burning".

AFDPA

Demonstrator Antiflutter cu Actuator Piezoelectric/ Antiflutter Demonstrator with Piezoelectric Actuation

IATASH

Analiza aero-termodinamica pentru curgeri supersonice / hipersonice.

CAPESA

Profilele verticale ale structrilor noroase si concentratiilor de aerosoli in sprijinul misiunilor satelitare ESA sentinel 4 si 5-CAPESA

ATLAS

Sistem integrat de evaluare a materialelor avansate multistrat in domeniul aerospatial si domenii conexe.

SLT-USD

Lansator suborbital de testare, dezvoltare subsisteme neconvenționale.

INCAS LASVEC

Centrul de Competenţă în Lansatoare şi Vehicule Spaţiale INCAS.

LALFP

Sisteme de Lansare de Joasă Altitudine: Analiza şi Testarea Fazelor de Zbor Atmosferice.

HIFET

Instrumente pentru extragere caracteristici din imagini hiperspectrale.

DYLARPHA

Proceduri de Lansare si Recuperare Dinamica de la Mari Altitudini.

Space SHM

Monitorizarea starii de sanatate in structuri spatiale pe baza senzorilor activi piezo si a undelor ghidate multimodale.

Compania Nationala de Transport Aerian Regional (CNTAR)

Proiectul isi propune organizarea, dezvoltarea si exploatarea unei infrastructuri specifice transportului aerian regional la nivelul Romaniei si in imediata vecinatate, cu implicatii majore in dezvoltarea regionala.

FLAWIAS

Microvehiculele cu aripi batante (MAB) sunt aparate aeriene de mici dimensiuni, proiectate pentru cercetarea unor spatii inchise, ca de exemplu: cladiri, tuneluri, hornuri, etc. MAB pot prelua si alte misiuni, de data aceasta in exterior, si anume executarea recunoasterii in zone periculoase, cum ar fi un teren contaminat. Avantajul MAB consta in faptul ca microvehiculele aeriene cu aripa fixa sunt prea rapide pentru a manevra intre cladiri.

MMCTE

Noi orizonturi de performante a materialelor care opereaza in conditii extreme sunt accesibile prin cumularea si corelarea asocierilor de expertiza a materialelor, acum dispersate, in diferite aplicatii din industriile aeronautica, spatiu, siderurgie, energetica.

SMART

Structurile aeronautice morphing sunt definite in literatura de specialitate, ca structuri inteligente cu capacitatea de a-si modifica caracteristicile la actiunea stimulilor exteriori.

COMPAS

Proiectul se integreaza in cercetarile actuale, pe plan international, privind realizarea unor materiale noi, avansate cu aplicatii in domenii de varf ale industriei aerospatiale.

SILROS

Plasarea obiectelor satelitare la inaltimi joase si medii presupune inca consumul unor resurse financiare si tehnice foarte mari, ceea ce limiteaza accesul la utilitaţile oferite de astfel de staţii orbitale (de regula fara personal uman).
Acces versiunea veche site