22/01/2023
Tip Program: FP7
Al șaptelea program cadru pentru cercetare și dezvoltare tehnologică (PC7) este instrumentul principal al Uniunii Europene pentru a finanța cercetarea în perioada 2007-2013.
REStARTS
Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.
Programul CAPPADOCIA
Consorțiul CAPPADOCIA, compus din zece parteneri, reunește toate competențele și rolurile necesare pentru succesul proiectului CAPPADOCIA.
MIDMURES
Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.
HYDRA
Studiile anterioare asupra vehiculelor ARV au ilustrat faptul că sistemele hibride TPS bazate pe ablatori integrați cu materiale termo- structurale sunt candidați potriviți. Europa dispune de cercetări limitate asupra materialelor ablative, acestea fiind aproape abandonate de la misiunile ARD din anii ’80. Recent, programul de explorare robotică Moon din cadrul ESA solicită soluții ablative pentru protecția termică a sondelor planetare.
TheBarCode
Scopul proiectului TheBarCode îl reprezintă dezvoltarea de materiale prin metode și modele adecvate pentru fabricarea, monitorizarea, evaluarea și prezicerea performanței și eficienței energetice globale a noilor structuri straturi de barieră termică - TBC pentru sistemele generative de energie.
GRA – GREEN REGIONAL AIRCRAFT ITD
Aeronave de Transport Regional Ecologice - Demonstrator Tehnologic Integrat.
ATLLAS II
Proiectul ATLLAS II (Aero-Thermodynamic Loads on Lightweight Advanced Structures II) este realizat in jurul experientei si dezvoltarilor tehnologice obtinute in cadrul proiectului ATLLAS I fiind o continuare fireasca a acestuia.
Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft
Proiectul “Efficient Systems and Propulsion for Small aircraft” -ESPOSA-, are ca obiect principal dezvoltarea motoarelor cu turbina mici, de putere pana la 1000kW, care sa echipeze aeronave (civile) cu o capacitate de transport de maxim 19 pasageri (reglementate prin CS23- FAR-23).
High Altitude Ice Crystals
HAIC (High Altitude Ice Crystals) este un proiect integrat FP7-AAT de tip L2, care are ca scop analiza particulelor de gheata la mare altitudine si imbunatatirea sigurantei aeronavei, atunci cand zboara in nori si in conditii de jivraj.
AFLoNext
Conceptul propus de AfloNext are la baza 6 fluxuri tehnologice axate pe tehnologii avansate pentru principalele directii considerate esentiale pentru cresterea performantei aeronavelor